8 jan. 2010

Vitamin boosta


Jag har varit helt frisk sedan i somras, mycket pga av bra mat och att jag konsekvent vitamin boostar varje dag.Hela mitt jobb går och hostar och snörvlar. Men ännu så länge har jag undvikit deras bakterier. Varje dag dricker jag en vitamindrink bestående av
* Friskus apelsinjucie ca 2 dl
* ca ½-1msk rent nässelpulver
* ca ½-1msk rent nyponpulver

(man måste nästan ha apelsinjuice att blanda med för smakens skull)
Det är inte så gott kanske i början, men man vänjer sig.
Här kan du läsa mer om nyponpulver och här kan du läsa om nässlepulver.

Till detta tar jag 2st tabletter som heter Lactiplus, för att få rätt bakterier i tarmen. Utan rätt tarmflora, så kan man äta hur mycket vitaminer och mineraler som helt utan någon verkan.

Hittils verkar det funka - peppar peppar

3 kommentarer:

  1. Inte vet jag, men även jag har ätit pulver hela hösten, o varit jättefrisk. Så tog det slut lite innan jul o jag gjorde en paus, fick jättehosta. Nu har jag nytt pulver igen, och är frisk. Så....
    M

    SvaraRadera
  2. jag äter inga som helst vitaminer och jag har oxå varit ( och är ) frisk. Kan man psykiskt påverka så man håller sig frisk :-)?
    / A

    SvaraRadera
  3. Men Anna, du är ju aldrig sjuk, och har aldrig varit det:-) Nej, jag tror inte man kan psykiskt påverka om man är frisk eller inte. Däremot tror jag man är mer motaglig om man mår psykiskt dåligt.

    SvaraRadera