25 nov. 2009

Köttfärsås

Ikväll gjorde jag en riktig barn köttfärssås. Visst är det gott att inte alltid blanda i en massa onödiga grejer. Eller som min kompis Micke brukar säga "Än är inte köttfärsen så dyr att jag måste dryga ut den" :-) Jag har inte tagit en bild, för jag tror att alla vet hur en köttfärsås ser ut!

800gr nötfärs
1 gul lök (mixas)
Pressad vitlök 1 klyfta
smör
tomatpure. Lagom så köttfärsen blir lite röd
Matlagningsgrädde, så det blir såsigt
1 buljong tärning, kött
salt
nymalen svartpeppar
Piffi allkrydda

Inga konstigheter, men väldigt god! Barnen åt den med pasta medan jag hade en sallad bestående av
Strimlad isbergssallad
gurka
majs
paprika
coctail tomater
Skär allt i kuber och lägg i botten på en skål med lite Apetina Fetaost över. Ringla lite av fetaostens olja på. Lägg köttfärsen på den kalla salladen.
Mumsfilibabba

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar