24 mars 2010

Jag är på "G"


Nu jäklar sprudlar det goda grejer :-)
Idag blev det rena rama gourmet middagen (min mått mätt då)
ca mått för 2 pers:

2 kyckligfileér
50 gr grovt riven parmesan
25gr roccolasallad
4 skivor salami (tunna skivor)
25gr Rostade pinjenötter
salt
svartpeppar
olivolja
smör att steka i

Banka ut kycklingfileén till ca 2 cm tjock. Gör ett snitt i mitten så den går att vika ihop. Lägg salami och större delen av osten på ena sidan av filén. Krydda med svartpeppar och salt. Vik ihop och stek ca 1 min på varje sida. Lägg på en plåt och krydda lite till. Strö på resten av osten. 200 grader i ca 20 min. Lägg roccolan på en tallrik. Häll över lite god oilvolja. Lägg kycklingen på salladsbädden och strö över med pinjenötterna.
Jag tog såsen som jag gjorde igår till. Det tyckte jag blev gott, men kan ju ta vilken kall sås som helst.
Blev väldigt god smak! Uppskattades hemma oxå.

2 kommentarer:

  1. Ser jättegott ut! Kul att du är tillbaka och med sån energi!

    SvaraRadera
  2. Japp, lite sol gjorde susen!

    SvaraRadera