14 jan. 2010

Snabbmat - något nytt?


Snabbmat för mig har en ny betydelse. Idag till lunch åt jag snabbmat. Det blev keso blandat med lite 3% fil. Massor med kanel (som är min nya favoritkrydda), hackat äpple och nötter (pecan och mandel), till det några skivor skinka och några skivor ost.
Till kvällsmat beställde vi hem mat, som blev rödcurry kyckling med sallad istället för ris (jodå, det gick att beställa det så) Jättegott!

Sen blev det Made in Sweden med några kompisar och såklart lite rödvin med mina nya favoriter, Rostad mandel med olivolja. Sååå goda!

Näringsvärde för mandlarna per 100 g:
Energi: 2648kJ/632kcal
Protein: 23g
Kolhydrat: 7g
Fett: 58g

God natt alla!!

2 kommentarer:

  1. Hittade hit när jag surfade runt... Förstår att du bor i HBG och blev nyfiken. ;-)

    Alltid kul att hitta nya vikt och hälsobloggar.

    Skön helg!

    SvaraRadera
  2. Hej
    Kul att du hittat hit. Jag tror faktiskt att jag har varit inne på din blogg tidigare oxå, men du har lösen så jag gick inte vidare. Hoppas du kommer tillbaka, det är så roligt att dela med mig till andra som är intresserade av nyttig mat! / Katarina

    SvaraRadera