23 nov. 2009

Kycklinggratäng



Oj, nu har jag inte skrivit på hela helgen. Vi har varit bortbjudna hela tiden, så det blev svårt att hinna med. Fast idag har jag gjort en rikigt god kycklinggratäng som jag måste dela med mig. Superenkelt var det oxå!




500 g kycklingfilé
1 purjolök
1 röd paprika
1 pkt bacon
1 tsk curry
100 g vitlöksost (färskost av philadelphiatyp)
200 g naturell färskost (av philadelphiatyp)
1 dl hönsbuljong
3 dl grädde
Salt
Peppar

Gör så här
Stek filéerna. Hacka purjolök, skinka och paprika och stek. Lägg filéerna i en form. Smält ostarna i en kastrull. Häll i buljong och grädde, krydda med curry. Häll såsen över filéerna, strö över det stekta hacket. Salt och peppar vid behov.

Gratinera i ugn 200 grader ca 15 min.

Vi åt den som den var, men man kan ju ha basmatiris, sallad som tillbehör

Gott!!!

7 kommentarer:

  1. ja du kan inte missa så många dagar. Då vet vi andra inte vad vi ska äta ju :-)

    SvaraRadera
  2. Jag lovar att bättra mig :-)

    SvaraRadera
  3. Ja, tänk att när man gör sin matlista/handlelista (som jag gör) så går man in på din blogg o kollar efter ngt smarrigt. Fortsätt gärna såhär. Ät gott!!!

    SvaraRadera
  4. Hej Katta!
    vi har precis ätit denna gratängen.... MUMS!!
    vi har ätit mat från din blogg nästan hela veckan.
    Vi har quinoa eller bulgur till det istället för ris eftersom man får äta det i GI-metoden. Det är såååå gott om man blandar i lite buljong och sambal oelek.
    Tack för bra recept.
    Kusin Sandra med familj!

    SvaraRadera
  5. Tack tipset. Jag brukar inte äta något mer än sallad eller grönsaker till min mat, men om man vill gå ner i vikt (kanske inte du vill precis) så räcker det att ta 1 dl av tex bulgur och guinoa. Jag ska försöka lägga in fler bra recept! / Katta

    SvaraRadera
  6. Här fanns det massa recept som verkar jättegoda, får ta o testa dessa :)

    Mvh Maarit

    SvaraRadera