9 feb. 2010

Frukt i foliepaket

Efter att ha varit magsjuk ett par dagar, är jag äntligen på benen igen. Men det är lite svårt att tänka på mat just nu...nåväl jag gick in på GI viktkoll för att kolla lite. Har blivit medlem där igen. Tycker där finns så mycket att läsa och tips att få. Kan rekommendera det!


Såg ett recept som jag tror jag ska testa till helgen. Visst ser det gott ut? Fast jag tror att man kan använda vilka frukter eller bär som helst.
Bild och recept kommer från GI viktkoll

Till 4 personer behöver du:
2 kiwi
1 färsk mango
2 äpplen
4 jordgubbar
4 tsk smör
2 tsk kanel
Till servering:
75 g hackade hasselnötskärnor
100 g riven mörk choklad, 70%
4 glasskulor (light)

Så här gör du
1.
Skölj och snoppa jordgubbarna. Skala kiwin och mangon och dela frukten i mindre bitar. Ta ut kärnhuset ur äpplet och dela det i klyftor.
2.
Fördela fruktbitar och bär på foliearken. Klicka på smöret och krydda med kanel.
3.
Vik ihop folien och lägg paketen på grillen i ca 10 minuter. De kan även bakas i ugn, 225. Öppna paketen och strö över nötter och choklad före servering. Servera med glass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar