16 nov. 2009

Lätta omeletten


Idag är min man och tittar på Rögle, så jag fixar maten samtidigt som barnen är trötta och lite gnälliga. Gjorde ett säkert kort till barnen, pannkakor! Men äter man GI så passar det ju inte så bra ;-) Därför fortsatte jag med stekpannan och gjorde en omelett med räkost smält i. Det har vi ätit sedan jag var barn, och det är såååå jättegott. Det måste ni prova!

Räkostomelett
2-3 ägg
1 skvätt grädde
salt och peppar
ev andra kryddor
Spruta i mjuk räkost innan omeletten viks ihop. Då smälter osten. Gott gott!
Till detta räcker det med några skivor skinka och ett gäng coctailtomater.

2 kommentarer:

  1. Måste testas, lät smaskens!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med. Blir nog brunch i morgon. Är inte så glad för frukost så när man varit uppe ett par timmar smakar din omelett nog bra!!!

    SvaraRadera