9 jan. 2010

Ännu ett low carb bröd


Såg ett recpt i tidningen GI & Hälsa på ett bröd som innehåller minimalt med kolhydrater. Bakade det snabbt och enkelt idag, samtidigt som jag gjorde pannkakor till barnen. Visst blev det saftigt och gott!
Recept för 1 bröd:
4dl linfrön
1dl sesamfrön
100gr blandade nötter (jag hade para & pecannötter)
1dl torkade gojibär
50gr kruskakli
2tsk bakpulver
1½ msk brödkryddor
50gr smält smör
1dl creme fraiche
250gr keso
6ägg
Dekoration:
2msk solrosfrön

Sätt ugnen på 175 grader
Blanda alla ingredienser i en skål och häll över blandningen i en brödform
Strö över solrosfrön och sätt in i nedre delen av ugnen i ca 1 timme.

Gott!!

4 kommentarer:

  1. Vad bra du kämpar på med fint resultat också. Jag gillar verkligen din blogg trevlig med många tips! Blir sugen på att prova nässel- och nyponpulver, finns det på hälsokosten på Väla eller beställer du via nätet? Ett stort grattis i efterskott till Er tjej på 7-årsdan. Ha det bra och kämpa på du är snart i mål!

    SvaraRadera
  2. Hej Piroska!
    Kul att du gillar min blogg. Den ger mig mycket inspiration ska du veta.
    Jag köper pulvret av info@ecoface.se (snart hemsidan www.ecoface.se. Det är min kompis Petra Lindell som är utbildad i ekologisk hudvård. (Kickis svägerska) Mejla henne så fixar hon det till dig. Hon öppnar snart salong i Mörarp. Otroligt duktig!!
    Hälsa Isabella, som oxå snart blir stora tjejen! / Kram

    SvaraRadera
  3. Tack, har mejlat Petra nu, ska bli spännande att prova eftersom jag omger mig med många baselusker på förskolan!
    Kram

    SvaraRadera
  4. hej!
    tack för receptet på oopsies :) smart att göra de i ugnen :)

    brödet verkar gott. jag har det receptet här hemma och har kollat på det, men inte kommit mig för att baka men nu kanske jag ska ta och göra det snart :p

    du får ha en bra dag och vecka! kramar

    SvaraRadera