7 nov. 2009

Lördag!



Idag har jag och mina småttingar varit och simmat. Jättemysigt! Tror det är ca 34grader i poolen, så tom jag tycker om det :-)
Till lunch idag blev det en kanon god Tacosallad. Inget konstigt alls. Nötfärs, tacopulver, alla grönskare man tycker om. Mycket osötad Salsa och till sist ost och creme fraiche.
Idag är det lördag och då ska man ju helst mysa till det extra mycket. Jag gjorde - i mitt tycke - en riktigt god middag, ungsrostade grönsaker med kyckling. Ta alla grönsaker som passar att ha i ugnen. Jag tog palsternacka, squach, rotselleri, morot, enstaka potatis, rödbetor (extremt gott. Inte på burk alltså :-)). Skär kyckling i samma storlek som grönsakerna. Blanda 2msk kalvfond med 4msk olivolja. Häll över grönsaker och kött och rör noggrant om. Rosta i ugnen ca 30-40 min. De sista minuterna lägger du på lite kvisttomater och smular över 100gr fetaost. Till detta serverade jag en sås på creme fraiche, kalvfond och provencaliska örter. Kall.

Jättegott! Så klart blev det lite mys med tända ljus och en glas rött vin. Mmmmmm....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar