10 juli 2013

Snabba wrapen!

Idag gjorde jag en enkel lunch. Jag hade allt förberett i frysen, så det var bara att plocka fram. Har man inte det tar det lite längre tid. Kan därför starkt rekommendera att alltid ha följande färdigt i frysen:
* LCHF tortilla (går bra att även ha till lasagne eller som spagetti)
* Grillade kycklingfiléer med olika marinader.

Har man dessa så kommer man långt!

Lchf tortilla/wrap/lasagne gör du så här:
Receptet kommer från Åse Falkmans Fredrikssons bok "Viktminskning med LCHF (bloggen 56kilo.se) som för övrigt är min favoritblogg där man få massor av inspiration.

4ägg
125gr Philadelphia ost
½ dl Fiberhusk (finns på den glutenfria hyllan. Används mycket inom LCHF)

Vispa äggen poröst. Tillsätt sedan färskosten och Fiberhusk och vispa ihop. Låt svälla några minuter.
Bred smeten tunt på ett bakpapper. Beroende på hur tjock man vill ha den väljer man om man vill dela upp smeten. Jag brukar dela upp på 2 bakpapper.
Lägg ytterligare ett bakpapper över och kavla till kanterna. Låt pappret vara kvar under gräddningen. Grädda 10-12min 150 grader. Ta bort pappret och skär vilken form som man behöver.

Fyll med din favorit tex: kyckling & curry, lax, tonfiskröra.

Just detta är lite trixigt, men när man väl har gjort det så frys in och bara ta fram för en snabblunch/middag.

Jag tog fram en fryst färdiggrillad kycklingfilé och strimlade den med lite Philadelphia sweet chilli, sallad, tomat, lök. Riktigt gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar