3 mars 2010

Krav kött


Har testat en ny köttleverantör idag. Vanligtvis så gillar jag att handla hos min favorit slaktare Johan på citygross ;-) Men det är inte allti9d jag orkar köra dit bara för köttet. Nu testade jag Laholmskryddans kött, som idag kom från en gård söder om Ljungby. Så här beskriver Göran på Laholmskryddan köttet
"Djuren betar på naturliga betesmarker och bidrar på detta sätt med att hålla öppna landskap. Efter slakt hängmörar man köttet. Mycket av det kött du köper i affärer är ju vakuummörat, en betydligt billigare metod, men ger sämre kött"
Verkar väl bra?
Jag köpte en låda med 6kg nötkött (innerlår, märgpipa, fransyska och malet nötkött) Sen fick jag det hemkört. Idag testar jag att göra en gryta på märgpipan. Återkommer med resultatet imorgon, men köttet så otroligt fint ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar