30 mars 2010

Kantareller

Jag har inte ätit så mycket kantareller förrut, men såg ett recept jag tänkte testa. Nu fick jag svänga ihop något annat istället pga brist på ingredienser. Men det blev väldigt gott! Jag hade en massa vispad vispgrädde över, efter våfflor som gjordes i söndags. Det blev bra att ha i som sås.

* Vispad grädde
* Creme fraiche
* Kalvfond
Blanda ihop till en tjock sås
Stek fläskfilé skivor. Salta peppra. Lägg i botten på en form
Stek ihop purjolök, 1 vitlöksklyfta och 1 burk kantareller. Lägg grönsakerna över köttet och bred över såsen. Gratinera i ugnen ca 200 grader, tills den är gyllebrun och fin. Blev väldigt gott!! Tyvärr missade jag bilden denna gången :-(

1 kommentar:

  1. Nu är jag trött på att läsa om dina kantareller...dags att uppdatera!
    Kram Lindaj

    SvaraRadera